کتاب

کتاب های رشد کودک و بازی متن و تصویر منتشر شد

تهران (پانا) - دو کتاب دیگر از مجموعه کتاب های نقد و نظریه ادبیات کودک با هدف نظریه های مربوط به رشد بچه ها، و بعلاوه کارکرد کتاب های تصویری از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

5 اردیبهشت 1401

نقد و بررسی کتاب نگارستان گمشده در هنر فردا

تهران (پانا) - جلسه نقد و بررسی کتاب نگارستان گمشده درباره نقاشی و هنر عصر قاجار، پنجشنبه 21 بهمن ماه در مؤسسه هنر فردا برگزار خواهد شد.

28 فروردین 1401

10 کاری که در سن پترزبورگ حتما باید انجام دهید

سن پترزبورگ، مرکز امپراطوری سابق روسیه گرچه قدمت زیادی ندارد، اما پر است از بناهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیبا که می تواند هر گردشگری را به مدت چند روز سرگرم کند.

21 فروردین 1401

کشف کپسول زمانی به قدمت 134 سال در آمریکا

فرماندار ویرجینیا در توئیتر خود گفت کارگران جعبه ای شبیه به یک کپسول زمانی یافتند.

24 بهمن 1400

نمایش فیلم مستند سرود جمشید

از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان، ویژه برنامه نمایش فیلم مستند سرود جمشید درباره استاد جمشید مظاهری (سروشیار) همراه با نشست عمومی برگزار می شود.

14 دی 1400

انتشار یک کتاب شعر کودک از آماندا گورمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی یوز- آماندا گورمن، شاعر جوان و فعال امریکایی -که بیش از هر چیز برای قرائت شعر تپه ای که ما بالا می رویم در مراسم تحلیف جو بایدن شناخته می شود- به تازگی با انتشار کتاب کودک جدیدی تحت عنوانآوازها را تغییر ده: یک سرود بچگانه...

11 مهر 1400

لزوم تدوین سند راهبردی برای آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد برای تدوین سند باید مختصات سند راهبردی را بشناسیم و اهداف سند سازمان از سند تحول بنیادین تبعیت کند.

8 مهر 1400

عملکرد قابل قبول دستگاه های اجرایی خوزستان در جذب و حمایت از سرمایه گذار

خبرنگاران/خوزستان مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی خوزستان در سال جاری عملکرد قابل قبولی در جذب و حمایت از سرمایه گذار داشته اند.

25 شهریور 1400

رونمایی هواوی از لپ تاپ های سری Mate Book B

شرکت هواوی به تازگی ترکیب جدیدی از لپ تاپ های خود را تحت سری MateBook B معرفی نموده که برای کاربردهای تجاری و طیف های مختلفی از نیازهای معمولی تا حرفه ای طراحی شده اند. لپ تاپ های میت بوک سری B به تراشه امنیتی TPM 2.0 هم مجهز شده اند تا در سه مدل MateBook B3، MateBook B5 و...

10 شهریور 1400

طرح ملی شهر خلاق باید سمنان را به مرکز سفال هنری ایران تبدیل کند

خبرنگاران/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت ها و اقدامات در سمنان ،به نام شهر خلاق سفال باید منجر به شناخته شدن سمنان به نام مرکز سفال هنری ایران گردد.

10 مرداد 1400

مرگ بلندقدترین اسب دنیا

بلندقدترین اسب جهان که 20 سال از عمر آن می گذشت، در مزرعه ای در استان ویسکانسن در غرب میانه ایالات متحده از جهان رفت.

5 مرداد 1400

سریال مهدویان برای بالای 15 سال پخش می گردد

خبرگزاری خبرنگاران- سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، روز آدینه، 14 خرداد با رده بندی سنی 15+ منتشر خواهد شد.

6 تیر 1400

آیا اقتصاد کشور به بورس متکی می گردد؟

تهران(پانا) - یک کارشناس مالی ضمن بیان اینکه بخش عمده منابع و ابزارهای فراوری در اختیار دولت است، مطرح کرد برای متکی شدن اقتصاد کشور به بورس، راهکارهایی وجود دارد.

4 تیر 1400

یک محسن عزیز اثر برگزیده کتاب سال تبریز شد

خبرگزاری خبرنگاران- یک محسن عزیز، روایتی از زندگی شهید محسن وزوایی به قلم فائزه غفار حدادی است که در بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایزه کتاب سال تبریز به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

29 خرداد 1400

همه ما یک داستان علمی تخیلی درون مان داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی ار، چارلی جین اندرز یکی از نویسندگان زن داستان های علمی تخیلی در آمریکا به خاطر نوشتن رمان تمام پرندگان آسمان و داستان هایی مثل شش ماه و سه روز به شهرت رسیده است. این نویسنده آمریکایی اعتقاد دارد داستان های علمی تخیلی...

11 خرداد 1400

چهارمین سالگرد درگذشت معلم و پژوهشگر انقلابی، روح الله نامداری، برگزار می َگردد

نشست چهارمین سالگرد درگذشت روح الله نامداری، با عنوان چگونه عدالت خواهی در حوزۀ عمومی به زبان می آید؟، با سخنرانی جمعی از اصحاب علوم انسانی برگزار می گردد. در این نشست کتاب تازه منتشرشدۀ مرحوم نامداری نیز رونمایی شده و دربارۀ آن تبادل نظر خواهد شد. ...

8 خرداد 1400

اختتامیه هنر زنده است با اجرای رضا کیانیان برگزار می شود

تهران (پانا) - رضا کیانیان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هنر زنده است عصر فردا اجرای مراسم پایانی این جشنواره را برعهده خواهد داشت.

7 فروردین 1400

برگزاری نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب تهران تدبیر شایسته ای بود

خبرنگاران - خاویر اوروبیو؛ مترجم زبان اسپانیولی: تجربه شرکت در نمایشگاه بین­ المللی مجازی کتاب برای من بسیار تجربه جالب، جذاب و قابل استفاده بود. من مدتی برای تحصیل در ایران زندگی می کردم و شرکت در نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران جزو خاطرات به یاد ماندنی...

15 اسفند 1399

نخستین روشنایی های تهران کجا بودند

نخستین بار این تهران بود که در سراسر ایران زیر نور چراغ های برقی که توسط توماس آلوا ادیسون نورانی شد؛ آن هم درست چند سالی بعد از آن که با همه دعواهای موجود فرنگی ها از نور چراغ های بدون دود او استفاده نموده بودند.

25 بهمن 1399

نظر شاعران درباره طرح طنز کوویدیه

کوویدیه با اقتراح از اشعار شعرای نامی کشور مانند حافظ، سعدی، خیام، شهریار، نیما و بسیاری دیگر از شاعران به زبان طنز، مسافران مترو را به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک دعوت می نماید. حالا نظر شاعران در این باره خواندنی است.

17 بهمن 1399
تعداد: (40)