16 هزار فضای آموزشی در سال 99 به بهره برداری رسیده است

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش گفت: 16 هزار فضای آموزشی با 81 هزار و 500 کلاس درس به بهره برداری رسیده و تنها کلاس های بهره برداری شده در سال 99 دو برابر سال 92 است.

16 هزار فضای آموزشی در سال 99 به بهره برداری رسیده است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک پرادا، محسن حاجی میرزایی دیروز در این مراسم گفت: مدرسه قبل از اینکه یک بنای فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد، نمو، قدریافتن و توسعه ظرفیت های وجودی، محیطی برای تمرین زندگی اجتماعی، درونی شدن ارزش ها، انتقال فرهنگ و ادب، پاسداشت زبان ملی و شناخت هنر اصیل یک کشور است.

وی ادامه داد: تمرین آزاد اندیشی، رفاقت و رقابت، شکست و پیروزی، ایثار، خلاقیت و نوآوری و ده ها تمرین زندگی در مدرسه امکان پذیر است. مدرسه برای همه کشور ها و ملت ها مهم است هم از حیث امنیت و سلامت، شادابی و نشاط و هم تجهیزات و امکانات که باید شوق یادگیری را در بچه ها افزایش دهد.

وی گفت: در دولت شما مدارس با این ویژگی ها و نیت ساخته می شوند هر روز 28 کلاس درس احداث شده است و 10 و نیم درصد از تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ایمن سازی کاسته شده و در 5 سال اخیر از 30 درصد کل مدارس به 19 و نیم درصد کاهش پیدا نموده است.

آقای حاجی میرزایی گفت: 16 هزار فضای آموزشی با 81 هزار و 500 کلاس درس به بهره برداری رسیده است تنها کلاس های بهره برداری شده در سال 99 دو برابر سال 92 است؛ و اضافه کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز از 4 و 8 دهم متر مربع به 5 و 2 دهم افزایش پیدا نموده است این در حالی است که هر ساله و با بیش از 800 هزار افزایش دانش آموزی رو به رو بوده ایم.

آقای حاجی میرزایی ادامه داد: بسط رویکرد مدرسه سازی موجب تقویت مشارکت خیرین شده و از 550 میلیون تومان در سال 92 به 3 هزار میلیارد تومان در سال 99 افزایش پیدا نموده است و میزان اعتبارات دولتی حدود 20 برابر شده است. بیش از یک میلیون نفر از مردم به نهضت عظیم طرح آجر به آجر که پارسال طراحی شد پیوستند. کوشش می کنیم هر ایرانی در ساخت مدرسه سهیم باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مدت تمام بخاری های نفتی را در مناطقی که دارای زیر ساخت گاز بود جمع آوری کردیم، 276 هزار کلاس استاندارد شد و هر روز 89 کلاس از نظر گرمایشی ایمن شدند و در سال 97 هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم و تمام آن ها را جمع کردیم.

و ادامه داد: در حالی که در سال 96، یک و 9 دهم در صد بودجه عمرانی کشور به مدرسه سازی اختصاص پیدا نموده بود این رقم در سال 99 به 7 و نیم درصد افزایش پیدا نموده است که حاکی از توجه ویژه دولت به این امر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "16 هزار فضای آموزشی در سال 99 به بهره برداری رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 هزار فضای آموزشی در سال 99 به بهره برداری رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید