منابع گیاهی غنی از ویتامین B 12

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، از آنجا که بدن انسان ویتامین B 12 فراوری نمی کند، کارشناسان سلامت بر تامین این ویتامین به وسیله رعایت رژیم غذایی سالم تاکید دارند.

منابع گیاهی غنی از ویتامین B 12

به گزارش ایسنا، اما یکی از نگرانی های اصلی این است که گیاهخواران اغلب با کمبود ویتامین B 12 روبرو هستند، زیرا شناخته شده ترین منابع خوراکی حاوی این ماده مغذی تخم مرغ، مرغ، گوشت است.

به گفته کارشناسان تغذیه، افراد گیاهخوار باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و باید غذا های غنی شده با ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند تا از کمبود ویتامین B 12 جلوگیری گردد.

با توجه به اهمیت این ویتامین، در این مطلب به نقل سایت ان دی تی وی فهرستی از بعضی مواد غذایی گیاهی غنی از ویتامین B 12 گردآوری شده که می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد:

اسفناج: اسفناج منبعی از مواد مغذی است که به رشد کلی و سلامت بدن یاری می نماید.

چغندر: چغندر علاوه بر آنکه سرشار از آهن است منبع ویتامین B 12 نیز به شمار میرود و به همین علت است که متخصصان چغندر را بخشی از یک رژیم غذایی سالم و مفید می دانند.

نخود: برای افرادی که گوشت مرغ مصرف نمی نمایند نخود برترین جایگزین است. این ماده غذایی علاوه بر ویتامین B 12، سرشار از فیبر، پروتئین و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است.

ماست: ماست به علت پروبیوتیک های موجود در آن برای سلامت روده شناخته شده است. ماست کم چرب سرشار از ویتامین B 12 است.

علاوه بر ماست، میزان کافی از این ویتامین را می توان در شیر/پنیر کم چرب نیز مشاهده کرد. افراد گیاهخوار می توانند پنیر را با پنیر سویا و شیر را با شیر سویا جایگزین نمایند.

آب پنیر: آیا آب پنیر را دور می ریزید؟ اگر جوابتان مثبت است، باید تجدید نظر کنید، زیرا این مایع مفید، غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است.

منبع: فرارو

به "منابع گیاهی غنی از ویتامین B 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع گیاهی غنی از ویتامین B 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید