این غذاهای خوشمزه اسپانیا را امتحان کنید

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، غذاهای معروف اسپانیایی

حتی شنیدن نام غذاهای اسپانیایی هم وسوسه کنندست! یکی از خوشمزه ترین مقاصد اروپایی همین اسپانیا است، برای اینکه عاشق این کشور شوید یک بار خوردن غذاهای آن هم برایتان بس است. خوب است کمی از غذاها و ذائقه مردم اسپانیا بدانید تا اگر روزی به این کشور سفر کردید آگاهانه یک غذای خوشمزه را نوش جان کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را بر سر میز غذاهای معروف اسپانیایی ببریم.

این غذاهای خوشمزه اسپانیا را امتحان کنید

کرما کاتالانا | Crema catalana

وقتش رسیده یک دسر اسپانیایی که از غذاهای معروف اسپانیایی ست را امتحان کنید. کرما کاتالانا یک دسر معروف اسپانیا است که هر جایی که در کاتالانیا باشید می توانید خریداری کنید و نوش جانتان کنید. روی این دسر کرما کاتالانا پوشیده از سس کاستارد است و یک لایه شکر کاراملی هم روی آن واقع شده است. سس کاستارد، ترکیبی از شکر، آرد، زرده تخم مرغ، شیر و یا خامه است.

بوکادیوها

قرار است یک ساندویچ… نه یک ساندویچ ساده! یک ساندویچ بی نهایت خوشمزه را تست کنید.

بوکادیو یا همان ساندویچ در همه جای اسپانیا پیدا می شود، برای امتحان این غذا ما بوکادیو ماهی مرکب سرخ شده، بوکادیو گوشت و بوکادیو پنیر با ژامبون را پیشنهاد می کنیم..

پن دی کالاتراوا | Pan De Calatrava

حرف از دسر زدیم، دلمان نیامد از پان د کالاتراو چیزی نگوئیم. اگر اهل خوراکی های شیرین هستید در سفرتان به اسپانیا سراغ Pan De Calatrava بروید. برای تهیه این دسر از شیر و تخم مرغ استفاده می نمایند، دسری که پس از پخت در فر روی آن کارامل می ریزند.

تاپاس | Tapas

اگر از بسیاری از گردشگرانی که به اسپانیا سفر می نمایند سراغ خوشمزه ترین غذای این کشور را بگیرید، بی شک به تاپاس اشاره می نمایند. از شمال تا جنوب این کشور هم که بروید می توانید تاپاس را پیدا کنید. تازگی ها شهر وایلولید اسپانیا به عنوان یکی از برترین شهرها برای تاپاس خوردن معرفی شده است، تاپاس ها خوراکی های کوچکی هستند که به عنوان پیش غذا سرو می شوند. اگر چندتای آن ها را نوش جان کنید می توانید جایگزین یک وعده کامل کنید. تاپاس ها هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شوند. اسپانیا جهانی مختلف و متنوعی از تاپاس ها را دارد.

بسته به ذائقه ای که دارید می توانید تاپاس سبزیجات، سیب زمینی، تاپاس ماهی مرکب سرخ شده و …سفارش دهید.

گراتن مرغ دودی

این غذا برای ما ایرانی ها خیلی آشناست و قطعا باب میلتان خواهد بود. برای تهیه این غذا از مرغ دودی شده، سیب زمینی، کره، پیاز، سیر، آرد، شیر و جعفری استفاده می نمایند. می بینید؟ همه ترکیبات این غذا همان هایی هستند که در تهیه غذای معمول ما ایرانی ها استفاده می شوند.

پیستو مانچه گو | Pisto

این غذا یکی از غذاهای گیاهی معروف منطقه لامانچا در مرکز اسپانیا است. به نظر می رسد ریشه این غذا به مراکش برمی شود. برای این غذا انتظار گوجه فرنگی و فلفل نداشته باشید! این غذا ترکیبی از روغن زیتون، زیره سیاه، بادمجان، فلفل دلمه ای، آویشن و … است. می بینید که این غذا هم چقدر شبیه به ذائقه ما ایرانی هاست. پیستو در واقع همان راتاتویی اما به سبک اسپانیایی است.

salmorejo و Gazpacho Andaluz در آندلس

در یکی از روزهای گرم و آفتابی اروپایی به اسپانیا سفر نموده اید و بعد از کلی گشت و گذار نوبت رسیده یک خوراکی خوشمزه را امتحان کنید و چی بهتر از یک کاسه پر از گازپاچو! گازپاچو چیست؟ این غذا یک سوپ است، یک سوپ گوجه سرد! که در جنوب اسپانیا حسابی محبوب مردم است. اسپانیایی ها زیاد اهل خوردن سوپ نیستند اما از این مدل سوپ نمی توانند بگذرند. البته غذای دیگری هم در جنوب اسپانیا محبوب است که سالمورژو نام دارد. این غذا همان محبوبیت گازپاچو را در میان اهالی کوردوبا دارد. انتظار داشته باشید سالمورژو شما با تخم مرغ و ژامبون تزئین شده باشد! سالمارژو در واقع یک پوره از ترکیب گوجه، روغن و نان و سیر است.

املت اسپانیایی | Tortilla Espanola

با شنیدن نام املت شاید همان املت های تخم مرغ گوجه خود ما ایرانی ها به یادتان بیاید. اما این بار پای املت های اسپانیایی وسط است. این املت ها از بین اسنک ها در اسپانیا معروف و محبوب هستند. دربین غذاهای معروف اسپانیایی املت های مختلفی وجود دارد؛ اما ما پیشنهاد می کنیم تورتیا با پیاز را برای بار اولتان انتخاب کنید. در املت اسپانیایی می توانید سیب زمینی پیدا کنید. به این غذا آنقدر تخم مرغ می زنند که شبیه به یک کیک در می آید و هر کسی در اسپانیا دستور پخت مخصوص به خود را دارد. در واقع کروکتس نیز یک نوع از املت اسپانیایی یا همان تورتیلا اسپانیولا است.

شیرینی ممبریلو | Membrillo

علاقمندان به شیرینی حتما از ممبریلو خوششان می آید مخصوصا اینکه برای درست شدن این دسر از یک میوه مخصوص به نام Quince استفاده می شود. این میوه قدیمی فقط در منطقه ها خاصی از جهان پیدا می شود به همین علت ارزش زیادی دارد. البته این میوه یک ویژه عجیب دارد و آن اینکه با اینکه خیلی خوشمزه است ولی هرگز نباید به صورت خام خورده شود و اول باید حسابی بپزد. برای درست کردن این شیرینی خمیر با میوه و شکر مخلوط و ظاهری حجیم پیدا می نماید.

باکالائو | Bacalao

این غذای محبوب دریایی از غذاهای معروف اسپانیایی بوده که در همه شهرهای این کشور درست می شود و هواداران پر و پا قرصی دارد. امکان ندارد از غذاهای دریایی خوشتان بیاید و این ماهی را دوست نداشته باشید. ماهی باکالائو یک نوع ماهی کاد است که با نمک زیاد خشک شده است. طعم بینظیر این غذا باعث شده که خیلی ها در رستوران اول از همه دست روی این غذا بگذارند البته می توانید آن را در سوپرمارکت ها هم تهیه کنید.

کروکتس | Croquettes

شما می توانید یک لقمه از کروکتس croquetas را در تقریباً هر رستوران و یا کافه ای پیدا کنید. هر رستورانی عموماً این غذا را با دستور غذای مخصوص و مخفی خود می پزد. در این غذای معروف اسپانیا ترکیبی از مواد تشکیل دهنده آن مانند ژامبون یا گوشت نوعی ماهی به نام ماهی کولدفیش با سس بشامل است که در نهایت سرخ و تنوری می شود. این غذا با پنیر خامه ای بسیار خوشمزه می شود. همین طور می توانید آن را همچون مردم محلی با سسی به نام سس شیرین و تند سیاهی به نام مورسیلا (morcilla) یا همراه با پنیر آبی اسپانیایی امتحان کنید. این غذا بعلاوه به عنوان یک غذای لقمه ای و انگشتی سبک است که برای پیک نیک ها تهیه می شود. تمام مغازه ها و کافه های قدیمی بر اساس طرز تهیه این غذا و خوشمزه بودن آن است که مطرح می شوند یا خوب تلقی می شوند. در واقع معیار یک رستوران خوب محلی، مزه غذای کروکتس آن است. یادتان باشد در سفر به این کشور حتماً کروکتس را از میان غذاهای معروف اسپانیایی امتحان کنید.

پولپو ا لا گالگا | Pulpo a la gallega

این غذای دریایی از هشت پا درست می شود. در واقع طعم خوشمزه آن از گوشت هشت پای خرد شده است که با 3 ماده فلفل قرمز تند، روغن زیتون و نمک سنگ طعم دار شده است. این غذا در منو بیشتر رستوران های شهر گالیسا وجود دارد و در واقع یک نوع امضا برای هر رستوران وکافه ای محسوب می شود. البته اگر به این شهر نرفتید نگران نباشید. از آن جایی که این غذا راه خود را به فهرست غذاهای معروف اسپانیایی باز نموده است می توانید آن را در هر رستوران و شهری پیدا کنید. در کنار این غذا عموماً سیب زمنی هم گذاشته می شود.

گوشت خرد شده | Cured meats

ژامبون یکی از غذاهای معروف اسپانیایی است که در هر کافه و رستورانی پیدا می شود. غذاهای گوشتی خرد شده مانند ژامبون در اسپانیا یک کسب و کار جدی و حتی هنری محسوب می شود. صنعت بزرگی در پشت این نوع گوشت واقع شده است و بسته به نوعی از گوشت ها که برای تهیه آن استفاده می شود، می توان آن را سفارش داد. یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه اسپانیایی ها، چوریزو chorizo، یک سوسیس خشک شده با طعمی تند و شیرین است که از طریق رنگ قرمز دودی مانند فلفلی آن شناخته می شود. بر روی این ژامبون ها می توانید انواع مختلف سبزیجات، مغزیجات و روغن های زیتون را ببینید که به گوشت ها طعم داده اند.

گازپاچو | Gazpacho

در جای گرمی مثل مثل اندولوسیا فکر و فکر مردم این است که به هر طریقی شده خودشان را خنک نگه دارند مخصوصا اگر در فصل تابستان هم باشیم! این نکته حتی در غذاها هم خودش را نشان داده است: سوپ گازپاچو یک جور سوپ سرد است که شاید در نگاه اول به خاطر سرد بودنش چندان اشتها برانگیز نباشد اما هواداران زیادی دارد و نام اندولسی ها را سر زبان ها انداخته است! برای درست کردن این سوپ گیاهی از سبزیجات تازه استفاده می شود هر چند که معمولا ماده اصلی سازنده آن گوجه است!

منبع: expatica.com

منبع: الی گشت

به "این غذاهای خوشمزه اسپانیا را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاهای خوشمزه اسپانیا را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید