عربستان ESL را با رقم یک میلیارد دلار می خرد؛ عرب ها در پی سلطه بر ورزش های الکترونیک

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، کمپانی Savvy Gaming Group که به وسیله صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) حمایت می گردد، ESL را با قیمت یک میلیارد دلار خریداری نموده است. این شرکت بعلاوه پلتفرم محبوب ورزش های الکترونیکی FACEIT را با قیمت 500 میلیون دلار در اختیار خود درآورده و اکنون این دو را ادغام خواهد نمود. انتظار می رود که این قرارداد در سه ماهه دوم 2022 نهایی گردد.

عربستان ESL را با رقم یک میلیارد دلار می خرد؛ عرب ها در پی سلطه بر ورزش های الکترونیک

خریدهای PIF مرتبا سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده اند و به عنوان طرح هایی سودآور برای یاری به این کشور برای ادامه رشد با دور شدن دنیا از نفت دیده می شوند. ESL یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های ورزش های الکترونیکی در دنیا است و هرساله مسابقات زیادی را برگزار می نماید. FACEIT هم یک پلتفرم ورزش های الکترونیکی است که در سال 2012 در لندن تأسیس شد. این شرکت لیگ هایی را برای بازی هایی مانند دوتا 2، لیگ آو لجندز، راکت لیگ و… مدیریت نموده است. با توجه به خرید این دو شرکت بزرگ به نظر می رسد که عرب ها برنامه های زیادی برای سلطه بر مسابقات ورزش های الکترونیک دارند.

سال گذشته فاش شد که PIF بی سر و صدا 3.3 میلیارد دلار از سهام الکترونیک آرتز، تیک تو (شرکت مادر راکستار) و اکتیویژن بلیزارد را خریداری نموده است که معادل 3.5 درصد از ارزش دو نمونه آخر است. از طرفی معین شد که این صندوق سرمایه گذاری سهام هایی را در سایر شرکت های بزرگ بدست آورده است که از بین آن ها می توان به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی شرکت Live Nation Entertainment و 4.4 میلیارد دلاری در اوبر اشاره نمود. گفتنی است که این صندوق در امسال باشگاه نیوکاسل را هم خریداری کرد.

ولیعهد سعودی یکی از هواداران مشهور بازی های ویدیویی است که قبلا گفته بود از سری کال آو دیوتی لذت می برد. او در نوامبر سال 2020، با استفاده از بنیاد میسک که مدیریت آن را بر عهده دارد، حدود یک سوم از سهام شرکت ژاپنی معروف SNK را خریداری کرد. در همین حال، رایوت گیمز پس از نقدها قابل توجه هواداران لیگ آو لجندز، برنامه های خود را برای یک قرارداد جهت حمایت از شهر نئوم عربستان که برای گردشگری برنامه ریزی شده است، تغییر داد.

ESL از زمان شروع به کار خود در سال 2000 پیشگام در فضای ورزش های الترونیک بوده است. کمپانی MTG اکثریت سهام این شرکت را در سال 2015 به مبلغ 78 میلیون یورو به دست آورده بود. ESL در سال 2017 تغییرات زیادی را به خود دید. در حالی که این شرکت با همکاری با اینتل در سرمایه گذاری در ورزش های الکترونیکی و ایجاد تورنمنت های بزرگ همکاری کرد، دفاتر بیشتری از این کمپانی در سال 2019 ایجاد شدند. در سال 2020، ESL با Dreamhack در ماه سپتامبر ادغام شد و ESL Gaming ایجاد شد. کریگ لوین، یکی از مدیران ESL در رابطه با قراداد نو اعلام کرد:

منبع: Erogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "عربستان ESL را با رقم یک میلیارد دلار می خرد؛ عرب ها در پی سلطه بر ورزش های الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان ESL را با رقم یک میلیارد دلار می خرد؛ عرب ها در پی سلطه بر ورزش های الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید