بهترین ساختمان های نمادین لندن

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، ارزش هنری شهرهای عظیم با ساختمان های نمادین آن سنجیده می شوند و آیا معیاری بهتر از این ساختمان ها برای آنالیز فرهنگ ، تاریخ، سنت ها و پیشرفت آن شهر وجود دارد؟ همان طور که می دانید لندن شهری با فرهنگ و تاریخ و هنر غنی است که انتخاب 5 ساختمان برتر نمادین در میان ده ها ساختمان شگفت انگیز کار بسیار دشواری است.

بهترین ساختمان های نمادین لندن

در ادامه به معرفی ساختمان های خواهیم پرداخت که لندن را بدون آن ها نمی توان تصور کرد. با مجله وبلاگ عینک پرادا در آنالیز 5 ساختمان نمادین برتر شهر لندن، همراه باشید.

کاخ وست میتستر (The Palace of Westminster)

اگر از هر توریستی بپرسید که اولین تصویری که از شهر لندن در فکر دارید مربوط به کجاست، بیشتر آن ها بیگ بن (Big Ben) را نام خواهند برد. برج ساعت این مجموعه به طور رسمی با نام برج الیزابت شناخته می گردد. در کنار این برج ساختمان مجلس به راحتی قابل تشخیص است. تماشای این مجموعه به راحتی هر بازدیدکننده ای را قانع می نماید که چرا نام آن از سال 1987 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو واقع شده است.

واقع شدن این مجموعه در کنار رودخانه تیمز (Thames) از اهمیت این بنا در قرون وسطی حکایت می نماید. عمارتی که در همان دوران محل اصلی اقامت و فرمانروایی پادشاهان بریتانیایی بوده است. حکومت این مجموعه هم در زمان هنری هشتم با آتش سوزی عظیم لندن به سرانجام رسید.

برج گرکین (The Gherkin)

برج گرکین یا همان برج خیارشور، با نام عجیب و البته طراحی مدرن و عجیب تر خود، تنها ساختمان معاصر (سال 2003 میلادی) لندن است که خود را به این فهرست تحمیل نموده است. دیدگاه پست مدرن طراح این ساختمان، نورمن فاستر (Norman Foster) باعث شده تا امروز برج گرکین به یکی از نماد های شهر لندن تبدیل گردد. از نکات قابل توجه این برج این است که ساخت آن در کمتر از دو سال به سرانجام رسیده است. معماری این ساختمان بارها جوایز گوناگونی در همین زمینه دریافت نموده است.

موزه بریتانیا (British Museum)

ساختمان این موزه در سال 1759 ساخته شده، آخرین ساختمان نمادین منتخب ما است. موزه بریتانیا سالانه بین 6 تا 7 میلیون توریست را به خود جذب می نماید. حدود 80 هزار آثار فراموش نشدنی از سراسر جهان در این موزه به معرض دید عموم گذاشته شده است. باید توجه کنید که این عدد فقط مربوط به آثاری است که بازدید آن برای مردم آزاد است. این موزه چه از نظر تعداد توریست و چه از نظر تعدد و ارزش آثار یکی از بهترین موزه های جهان به شمار میرود. ارزش نمادین این ساختمان نه تنها مربوط به شهر لندن و کشور بریتانیا می گردد بلکه وجود چنین مجموعه ارزشمندی برای تمام جهان یک اتفاق مهم است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد لندن می توانید به صفحه اصلی وبسایت وبلاگ عینک پرادا مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "بهترین ساختمان های نمادین لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ساختمان های نمادین لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید