دیپلمات های آمریکایی باید خاک روسیه را تا انتها ژانویه ترک نمایند

به گزارش وبلاگ عینک پرادا به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو خروج دیپلمات های روس از آمریکا را به مثابه اخراج آنها از این کشور می داند.

دیپلمات های آمریکایی باید خاک روسیه را تا انتها ژانویه ترک نمایند

زاخارووا گفت: ما درخواست آمریکا را به معنای اخراج (دیپلمات های روسیه) می دانیم و قصد داریم به اقدامات تلافی جویانه متوسل شویم. اعضای سفارت آمریکا در روسیه که بیش از سه سال در اینجا مأمور به خدمت بوده اند، باید روسیه را قبل از 31 ژانویه 2022 ترک نمایند.

زاخارووا تاکید نمود: ایالات متحده هیچ اختیاری برای دیکته کردن شرایط خروج و تعلیق مأموریت ها برای دیپلمات های روسی ندارد.

وی اضافه کرد: این اقدام، قطعاً فراتر از هنجارهای دیپلماتیک است.

زاخارووا ادامه داد: می خواهم تاکید کنم که این انتخاب ما نبود. شرکای آمریکایی ما این گونه بازی ها را به ما تحمیل نموده اند. ما به طور مداوم برای مدت طولانی سعی نموده ایم تا با همراهی آنها، در پی راه حلی سازنده برای این موضوع باشیم، اما آنها انتخاب خود را انجام دادند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده پیشتر گفته بود 27 دیپلمات روسی و خانواده هایشان باید در 30 ژانویه 2022 ایالات متحده را ترک نمایند و 27 دیپلمات دیگر نیز باید تا 30 ژوئن 2020 ترک نمایند، چراکه ویزای آنها برای مدت پس از این تاریخ تمدید نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیپلمات های آمریکایی باید خاک روسیه را تا انتها ژانویه ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های آمریکایی باید خاک روسیه را تا انتها ژانویه ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید