هشدار شدید روسیه نسبت به عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

به گزارش وبلاگ عینک پرادا به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تازه ترین سخنان خود درباره توسعه ناتو گفت: کوشش های مداوم ناتو برای کشاندن فنلاند و سوئد به مدار منافع و سیاست های فرصت طلبانه اش از دید روسیه پنهان نمانده است.

هشدار شدید روسیه نسبت به عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

این دیپلمات روسی تاکید نمود: کاملاً بدیهی است که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو پیامدهای نظامی و سیاسی جدی خواهد داشت که مستلزم پاسخ کافی از سوی روسیه است.

زاخارووا اضافه نمود: سیاست عدم عضویت در هیچ اتحادی که به طور سنتی به وسیله استکهلم و هلسینکی دنبال می گردد، از سوی مسکو به عنوان عامل مهمی در تضمین ثبات در شمال اروپا تلقی می گردد.

مسکو معتقد است که توسعه ناتو، امنیت روسیه را تهدید می نماید و ناتو از تضمین هایی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به روسیه داده شد، تخطی نموده است.

روسیه بعلاوه بسته های امنیتی گسترده ای را به غرب ارائه نموده و گفته است که ناتو نباید اعضای تازه را بپذیرد و در پی جلوگیری از اقدامات آمریکا برای ایجاد پایگاه های تازه در جمهوری های شوروی سابق است.

زاخارووا در ادامه تکرار کرد که جلوگیری از توسعه ناتو و استقرار سیستم های تسلیحاتی که امنیت ما را در نزدیکی مرزهای روسیه تهدید می نماید، موضوعات اصلی و کلیدی در مذاکرات آینده با آمریکا و ناتو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار شدید روسیه نسبت به عضویت سوئد و فنلاند در ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شدید روسیه نسبت به عضویت سوئد و فنلاند در ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید