انتشار قطعه بی کلام با فضایی رزمی و حماسی

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، قطعه بی کلام نوا به آهنگسازی سالار ایوبی، منتشر شده و در دسترس مخاطبان نهاده شد.

انتشار قطعه بی کلام با فضایی رزمی و حماسی

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، قطعه هفت ضربی نوا با ریتم لنگ، یک قطعه سازی است که سالار ایوبی برای عود، سه تار و دف نوشته و ساخته است.

این آهنگساز درباره این قطعه بیان کرد: در این قطعه بی کلام، فضایی حماسی، رزمی و در عین حال غمگین نهفته است که با اجرای نوازندگان، این غم حماسی نمایان تر می گردد.

وی اضافه نمود: شاید این حس برداشتی از نگاه من به موسیقی سنتی و ردیفی است که فکر می کنم همواره مهجور است و مورد اجحاف. خیلی تعمدی خواسته ام که این قطعه بی کلام باشد. اگرچه پتانسیل آن را داشته که کلام و آواز بر آن بنشانیم، ولی ترجیح داده ام که برای تاثیر ماندگارتر حماسه و رزم اثر تنها از سازهای مضرابی و کوبه ای استفاده کنیم. آواز نهفت که در قسمتی از این قطعه توسط عود اجرا می گردد بیانگر مهجوریت و غم خنیاگرانیست که سال ها برای حفظ موسیقی کوشش کردند و خون دل خوردند و هیچگاه آنچنان که می بایست به کوشششان ارج ننهادند.

سالار ایوبی ضمن آهنگسازی و تنظیم، نوازندگی عود را در این قطعه بر عهده داشته است. همچنین سایر نوازندگان شامل ستاره احمدی (سه تار)، شادی ابوالحسنی (سه تار)، کیان ایوبی (سه تار) و حسین رضایی نیا (دف) هستند.

همچنین صدابرداری را امید انصاری و عرفان کنعانی، میکس و مسترینگ امید نیک بین و امور گرافیکی را جمشید محمدی انجام داده است.

در این قسمت می توانید به قطعه منتشر شده گوش دهید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتشار قطعه بی کلام با فضایی رزمی و حماسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار قطعه بی کلام با فضایی رزمی و حماسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید