بهداشت دهان و دندان

فیلم کوتاه دندان گرگ

خبرنگاران : فیلم کوتاه دندان گرگ به قلم و کارگردانی هادی کچوئی ساخته شده است.

16 اردیبهشت 1401

زرتشتی دوزی ؛ هنر سوزن دوزی ایرانیان باستان

زرتشتی دوزی دربرگیرنده نگاره ها و نمادهای ویژه ای است که هر یک درون مایه ویژه ای در باورهای زرتشتیان و ایرانیان دارد که البته پته دوزی کرمان بسیار شبیه به این هنر دوخت است.

6 بهمن 1400

نحوه درمان لثه های عفونی

درمان عفونت لثه عمدتا وابسته به شدت عفونت دارد. این مقاله چند روش ساده را برای درمان این بیماری بیان می نماید.

10 آبان 1400

تحلیل لثه از تشخیص تا درمان

این بیماری ممکن است از دوران کودکی تا بزرگسالی اتفاق بیفتد. واژه تحلیل بافت نرم لثه زمانی به کار می رود که لبه بافت نرم لثه از موقعیت اولیه خود روی تاج دندان به سمت ریشه حرکت کند و این جابه جایی همراه با عریان شدن سطح

19 مهر 1400

سلامت، قربانی رژیم های غیر علمی(5)

متابولیسم یا سوخت و ساز بدن به فرایند فعالیت های مختلف و فعل و انفعالات شیمیایی و مکانیکی گسترده ای اتلاق می شود که به یاری آن بدن انسان می تواند موادغذایی میل شده یا گازهای استنشاقی یا فراوری شده را جابجا و بعلاوه تمام مواد مغذی مصرف شده را تجزیه...

18 مهر 1400

مصرف ژلوفن و باروری

بررسی تحقیقات نشان می دهد که اگر ژلوفن به مقدار زیاد و مکرر در زنانی که در دوره باروری هستند مورد استفاده قرار گیرد می تواند اثرات نامطلوبی بر قابلیت باروری آنها بگذارد و احتمال باروری آنها را کاهش دهد.

18 اسفند 1399

نخستین روشنایی های تهران کجا بودند

نخستین بار این تهران بود که در سراسر ایران زیر نور چراغ های برقی که توسط توماس آلوا ادیسون نورانی شد؛ آن هم درست چند سالی بعد از آن که با همه دعواهای موجود فرنگی ها از نور چراغ های بدون دود او استفاده نموده بودند.

25 بهمن 1399

4 دلیل مهم برای نوشیدن آب و لیمو

چرا نمی گوییم آبلیمو بخورید و توصیه می کنیم که آب و لیمو بنوشید؟ زیرا آبلیمو به علت اسیدیته بالا ممکن است معده را اذیت کند و باعث ضعف ناگهانی شود که در این صورت منجر به اضافه وزن می شود.

13 آذر 1399

آخرین شرایط مدیریت باشگاه پرسپولیس، همه به دنبال آقای مدیرعامل!

خبرنگاران - گروه ورزشی: تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و این شانس را دارد که طلسم 27 ساله قهرمان نشدن تیم های ایرانی در قاره کهن را بشکند، با جدایی چند بازیکن و انتشار دو ویدئو جنجالی مسئول اولش به حاشیه رفت و در آستانه شروع رقابت های فصل...

30 آبان 1399

جنبش عدالتخواه دانشجویی از کم کاری سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از پزشکان انتقاد کرد

جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه ای از کم کاری سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از پزشکان انتقاد کرد.

30 دی 1398

بهترین فیلم های اکشن سال 2019

خبرنگاران: تماشای مبارزات همراه با اسلحه، مبارزات تن به تن ازطریق اجرای فنون هنر های رزمی، سکانس های منفجر شدن اتومبیل در تعقیب وگریز های هیجان انگیز و... در فیلم های سینمایی اکشن، باعث افزایش ترشح آدرنالین در خون و بالا رفتن ضربان قلب انسان می گردد.

19 دی 1398