کوله گردها چه نشانه هایی دارند؟

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، ممکن است تا به حال زیاد با کلمه کوله گرد یا بک پکر روبرو شده باشید، اما آیا می دانید به چه کسانی کوله گرد می گویند؟ کوله گردی، سبکی ماجراجویانه و متفاوت برای سفر به دور جهان است.

کوله گردها چه نشانه هایی دارند؟

کوله گرد یا بک پکر (BACKPACKER) به اشخاصی گفته می گردد که تمام وسایل سفر خود را در یک کوله پشتی ساده گذاشته اند، آن را روی دوش انداخته و راهی سفر شده اند. این اشخاص معمولا سفر را ساده می گیرند و به جای توجه به جزئیات خسته نماینده بستن چمدان، به ماهیت کلی سفر توجه نموده و فقط با چندین لباس و وسیله کارآمد وارد جاده می شوند.

این یک راه هیجان انگیز برای تماشا دنیا و تعامل با آن است. در این سفر، شما با چالش های زیادی روبرو خواهید شد و ممکن است اتفاقات خوشایند غیر منتظره را هم تجربه کنید، اما در هر صورت باید آغوش خود را برای پذیرفتن هر گونه اتفاق، چه خوشایند و چه نا خوشایند بگشایید. این سبک سفر باعث می گردد شما از آن حریم امن و آسوده خود خارج شوید، غذا های نو را امتحان کنید، با افراد نو آشنا شوید و از تجربه فعالیت و سر گرمی های نو هیچ ترسی نداشته باشید.

کوله گردی، تجربه سفر و تعطیلات مجلل و رویایی نیست، بلکه روبرو شدن با ماجراجویی های هیجان انگیز است. این، شیوه ای نو در زندگی امروزی است. زمانی که مردم از آن ها می پرسند چه نوع مسافری هستند، به راحتی می گویند که یک کوله گرد هستند. لذت این نوع سفر به قدری زیاد است که اگر فقط یک بار آن را امتحان کنید، دیگر آن را ترک نمی کنید و دیگران را نیز برای تجربه آن ترغیب می کنید.

حال چگونه با قطعیت می توان گفت که فردی کوله گرد است یا این افراد چه ویژگی هایی دارند؟ با ما همراه باشید تا با تعیینه های اصلی افراد کوله گرد آشنا شوید:

1. زمانی که از یک کوله گرد درخواست آدرس ثابت دارند؛ او نمی داند که چه آدرسی را بنویسد، زیرا همواره در سفر است و جا و مکان تعیینی ندارد.

2. هنگام پر کردن فرم های رایج، نمی دانند که در قسمت شغل و حرفه چه چیزی بنویسند.

3. پاستا، غذای اصلی کوله گرد ها برای ماه های متوالی است، فقط ممکن است پس از ماه ها برای ایجاد تنوع، کمی به آن مرغ اضافه نمایند.

4. بعلاوه در لیست ساده غذای این افراد، برنج، ترکیبات ساده و غذا های مقرون به صرفه هم دیده می گردد.

5. کوله گرد ها یک تی شرت یا پیراهن را برای یک هفته شاید هم بیشتر به تن می نمایند و شیک بودن برای شان مهم نیست، همانطور که گفتیم، ماهیت کلی سفر حائز اهمیت است.

6. کوله گرد ها، بعلاوه یک شلوار جین را برای دو هفته متوالی می پوشند و در این سفر توجه چندانی به لباس ندارند.

7. لباس هایی که احتیاج به شست و شو دارند را در روشویی خوابگاهی که شب را در آن می مانند، می شویند.

8. تمام وسایل مورد احتیاج خود را به راحتی در یک بسته جای می دهند.

9. به راحتی می توانند تمام وسایل اتاق را با فرد غریبه ای که فقط پنج دقیقه پیش دیدار نموده اند، به اشتراک بگذارند؛ زیرا از همان ابتدا این سفر را سخت نگرفته اند.

10. در سفر، کوله گرد ها استفاده از آب داغ را موقعیتی لوکس و مجلل می دانند.

11. تنها یک تخت خواب برای راحتی آنان کافی است.

12. استفاده از حمام و دستشویی های مشترک برای آنان سخت نیست.

13. کوله گرد ها برای خوابیدن، مقرون به صرفه ترین مکان را انتخاب می نمایند و وجود یک تخت برای آنان کافی است. آن ها به جزئیات و خوب و راحت بودن تخت توجهی ندارند.

14. نسبت به هزینه ها حساس هستند و به سرعت واکنش نشان می دهند. مثلا به اولین خوابگاهی که می رسند، سریعا در آن اقامت نمی نمایند، بلکه چندین مکان را از نظر قیمت آنالیز و در نهایت مقرون به صرفه ترین را انتخاب می نمایند.

15. هنگامی که به خانه باز می گردند، دیگر برای شان سخت و عجیب است که سر قیمت ها چانه نزنند.

16. زمانی که به خانه باز می گردند، دیگر نمی توانند عادت خوابیدن با گوش بند را ترک نمایند، حتی اگر کسی کنار آن ها نخوابیده باشد یا صدای خر و پفی شنیده نگردد. آنان به استفاده از گوش بند عادت نموده اند.

17. قطعا زمانی که خانه را برای این نوع سفر ترک می نمایند تا زمانی که دوباره به خانه باز گردند، دیگر خوابیدن راحت و تنها در یک اتاق را تجربه نخواهند کرد.

18. کوله گرد ها نسبت به زمان و روز های هفته کاملا بی توجه هستند. آن ها برای سفری که آغاز می نمایند، حد و مرزی معین نمی نمایند.

19. حتی ممکن است سفر ساده ای که آغاز نموده اند، ماه ها به طول انجامد.

20. کوله گرد ها معمولا در استفاده از حرکات دست و انتقال مفاهیم با حرکات بدن بسیار حرفه ای هستند.

21. کوله گرد ها زود تر پیش قدم شده و از دیگران به جای نام، اول می پرسند که از کجا آمده اند و دیگر، افراد را با نام مکانی که از آنجا آمده اند به خاطر می آورند، نه نام هایشان.

22. برای آنان بسیار عجیب است که به وسیله افرادی با زبان و لهجه بومی خود احاطه شوند، زیرا سفر هایشان معمولا طولانی و مقصد ها دور است.

23. زمانی که دستشویی مجهز به دستمال توالت می بینند، بسیار خشنود می شوند.

24. آن ها اعتقاد دارند که حمام خوب، آب روان است.

25. کوله گرد ها معمولا کلمات کلیدی را به بیش از ده زبان فرا گرفته اند.

26. بعد از خوردن صبحانه ای رایگان، کیف خود را از مربا و نان های مانده از صبحانه پر می نمایند تا برای ناهار و شام خود را سیر نمایند.

27. کوله گرد ها سفر خود را طوری برنامه ریزی می نمایند که یک خواب رایگان در قطار، هواپیما یا اتوبوس داشته باشند.

28. حتی ممکن است شب را در فرودگاه بمانند تا مجبور نشوند هزینه ای پرداخت نمایند.

29. فقط با نگاه کردن به کوله پشتی های هر کسی، ملیت آن تعیین خواهد شد.

30. این افراد معمولا خسته هستند.

31. تلوزیون در اتاق خوابگاه را وسیله ای لوکس می بینند و تماشای آن را اتلاف وقت می دانند.

32. اما فورا با کسانی که دارای اشتراک نت فلیکس (Netflix) هستند، دوست می شوند.

33. آن ها همواره فکر می نمایند که چند پیراهنی که در شش ماه گذشته به طور مداوم به تن داشته اند، هنوز هم زیبا و به روز است.

34. کوله گرد ها، شلوار های مخصوص ماهیگیری را هم دارند.

35. برای آنان، اتاق خوابگاهی که فقط دارای هشت تخت است، اتاقی لوکس محسوب می گردد.

36. هنگامی که وارد کشوری نو می شوند و مهر و نشانی دریافت نمی نمایند، نا امید می شوند.

37. همواره در نتیجه جستجو برای پرواز، در پی مقرون به صرفه ترین پرواز ها هستند.

38. قسم می خورند که دیگر سفر شبانه با اتوبوس را تکراز نمی نمایند، اما باز هم آن را انجام می دهند.

39. همانطور که سن کوله گرد ها بالا تر می رود، تصمیم می گیرند که کمتر در خوابگاه ها اقامت داشته باشند، اما با تماشا قیمت باز هم خوابگاه را انتخاب می نمایند، زیرا آنان نمی توانند از قیمت های مقرون به صرفه به سادگی بگذرند.

40. مهم نیست که کجای دنیا هستید، شما به طور دقیق می دانید که این همان جایی است که گمان می کردید زیسته اید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "کوله گردها چه نشانه هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوله گردها چه نشانه هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید