مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه ها است

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه ها است.

مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه ها است

محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رفسنجان با تاکید بر اینکه با اسناد خزانه سه ساله نمیتوان آثار تاریخی را بازسازی و بهسازی کرد، گفت: در حال حاضر بیشتر بناها و خانه های تاریخی در مالکیت و تصرف سایر دستگاه های دولتی از قبیل اوقاف است و میراث فرهنگی نمی تواند برای حفاظت و نگهداری این قبیل بناها وارد عمل گردد.

وی اضافه کرد: وقتی به میراث فرهنگی توجه می گردد به سبک زندگی نیز توجه می گردد.

وی با بیان اینکه نسل های گذشته نیز با بیکاری، خشکسالی، سیل و سایر بحران ها و بلاهای طبیعی روبرو بوده اند، اضافه کرد: نسل های قبلی از تجربه گذشتگان استفاده می کردند امری که نسل امروز از آن بی بهره است.

کارگر با اشاره به اینکه وقتی یک اثر حفظ می گردد بخشی از حافظه تاریخی نیز حفظ می گردد، اعلام کرد: متاسفانه با اسناد خزانه سه ساله نمیتوان اقدامی برای بازسازی و نگهداری آثار تاریخی انجام داد.

وی خواستار همکاری همه دستگاه ها و نهادها برای حفظ آثار فرهنگی و تاریخی شد و اعلام کرد: در حال حاضر بخش زیادی از این آثار در تملک ارگان های دولتی است که کارشناسان میراث فرهنگی حتی امکان انجام بازدیدهای دوره ای از آنها را ندارند.

منبع: همگردی

به "مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکیت بیشتر بناهای تاریخی در اختیار سایر دستگاه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید