شهرداری تهران باید 40 درصد از منابع خود را به مترو اختصاص دهد

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش 10 برابری ترافیک تهران در زمان بارندگی و آبگرفتگی اطلاع داد.

شهرداری تهران باید 40 درصد از منابع خود را به مترو اختصاص دهد

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، اقبال شاکری، در ملاقات با رییس پلیس راهور تهران بزرگ که در محل سالن جلسات پلیس راهور برگزار گردید، به ترافیک تهران اشاره نمود و گفت: در صورت آبگرفتگی و بارندگی در تهران، ترافیک مرکز 10 برابر خواهد شد. در حوزه مترو نیز، متروی تهران 1600 واگن کم دارد و شهرداری تهران باید 40 درصد از منابع خود را به متروی تهران اختصاص دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه روزانه دو و نیم میلیون نفر در تهران با مترو تردد می نمایند، گفت: ظرفیت اصلی این ناوگان 8 میلیون نفر است که می توان با اضافه کردن واگن به آن از این قابلیت استفاده کرد.

شاکری ادامه داد: سه اتفاق مهم و اساسی در مجلس شورای اسلامی روی داد که از جمله می توان به قانون مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح ماده 100 و قانون نظام مهندسی و ساخت و سازها اشاره نمود که مجلس شورای اسلامی دست دلالان و واسطه ها را از این میان برداشت.

این نماینده مجلس بعلاوه از رییس فراکسیون محیط زیست خواست تا اسامی و فهرست دستگاههایی را که در مورد آلودگی هوای شهرتهران ترک فعل انجام داده اند، اعلام کند.

سهم 30 درصدی موتورسیکلت ها در آلودگی هوای تهران

زهره الهیان، دیگر نماینده مجلس نیز در ادامه این جلسه گفت: 30 درصد از آلودگی هوای تهران به تردد موتورسیکلت های آلاینده و فرسوده اختصاص دارد و باید دستگاه های مرتبط به این قضیه ورود پیدا نموده و این نواقص و نگرانی ها را برطرف نمایند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در این موضوع نقش اساسی دارد، گفت: ضروری است که در بحث آلودگی هوا اطلاع رسانی های دقیق و به موقع نیز انجام گردد.

الهیان به استفاده از تکنولوژی های نو نیز اشاره نمود و گفت: می توان از پنل های خورشیدی در بحث توسعه نیروگاه های خورشیدی استفاده کرد و از این ظرفیت خدادادی و پاک در این موضوع یاری گرفت. انرژی خورشیدی علاوه بر فراوری نیروی برق آلودگی برای محیط زیست ندارد و می توان به تدریج آن را جایگزین انرژی فسیلی و آلاینده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرداری تهران باید 40 درصد از منابع خود را به مترو اختصاص دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران باید 40 درصد از منابع خود را به مترو اختصاص دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید