توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و روسیه

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در راس هیاتی با هدف توسعه همکاری های گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و توسعه بازار گردشگری روسیه برای ایران وارد مسکو شد.

توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و روسیه

مرتضی رحمانی موحد در این راستا، با اولگ سافونوف رئیس آژانس جهانگردی فدرال روسیه ملاقات و درباره راهکارها برای توسعه همکاری ها در این عرصه با وی گفت وگو خواهد نمود. بعلاوه در این سفر نشستی با شرکت شماری از سران و نمایندگان شرکت های جهانگردی روسیه برگزار می گردد که راه های توسعه همکاری های جهانگردی میان ایران و روسیه و معرفی جاذبه های فرهنگی و جهانگردی کشورمان به روس ها و نیز مسائل و موانع احتمالی موجود در این عرصه آنالیز خواهد شد.

علی باقر نعمتی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در این باره بیان کرد:

مطالعات جامعی درباره سلیقه جهانگردان روس اجرا شده و ما بر اساس نتایج آن مطالعات، حرکت خواهیم کرد.او درباره قراردادها و توافق های قبلی ایران و روسیه در موضوع جهانگردی گفت: قراردادهای قبلی چارچوب حقوقی داشتند، اما این سفر رویکردی اجرایی دارد و به منظور تسهیل زمینه همکاری ها بین دو کشور، رودررو قراردادن بخش خصوصی ایران و روسیه و پشتیبانی کردن از همکاری های فی مابین انجام می گردد تا این بخش با اطمینان از حمایت های دولتی تعاملات درازمدتی را شروع کند.

این مقام مسوول بعلاوه از هماهنگی با روس ها برای حضور رئیس آژانس جهانگردی فدرال روسیه به همراه تعدادی از تورگردانان این کشور در نمایشگاه بین المللی تهران که بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد، اطلاع داد. سمیع الله حسینی، مکارم، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی نیز گفت:

طرف های ایرانی و روس در مذاکرات مسکو برای توسعه همکاری ها به ویژه راه اندازی متقابل دفاتر توسعه جهانگردی، توافق و برنامه ریزی کردند.

به گفته او، برنامه توافق شده ایران و روسیه برای توسعه همکاری های جهانگردی در سند نهایی دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور گنجانده شده است. معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امیدواریم با توافق های به دست آمده، شمار جهانگردان ایرانی و روسی افزایش یابد، ادامه داد:

تفاهم دوم، تسهیل صدور ویزا برای جهانگردان دوطرف به ویژه لغو آن برای جهانگردی گروهی بود. بر اساس این برنامه همکاری متقابل، گروه های پنج نفر به بالا نیازی به ویزا ورود به ایران یا روسیه نخواهند داشت و باید ضوابط آن را وزارت خارجه دو کشور معین نمایند که می تواند به افزایش حضور جهانگردان گروهی یاری کند. هیات های دو طرف بعلاوه برای ساماندهی تورها برنامه ریزی نموده اند و قرار شد که نمایندگان تعدادی از شرکت های جهانگردی روسیه برای آشنایی بیشتر به ایران سفر نمایند تا از این طریق فرصت توسعه تبادل جهانگرد فراهم گردد. بعلاوه برای ایجاد دفاتر اطلاع رسانی جهانگردی در دو کشور توافق هایی اجرا شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: کجارو

به "توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید