با بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا آشنا شویم

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا در هامبورگ

فرودگاه ها معمولا آنقدر بزرگ و شلوغ هستند که هر آن محتمل است در آن ها گم شویم. اما در آلمان فرودگاهی بسیار مدرن و مجهز وجود دارد که بسیار کوچک است و کل فرودگاه را می توانید ببینید! این فرودگاه در واقع یک فرودگاه مینیاتوری است و تمام تجهیزات و ساختمان های یک فرودگاه واقعی را در میزان های مینیاتوری در خود جای داده است. حتی هواپیماهای ایرلاین های مشهور هم به طور مرتب به این فرودگاه پرواز مستقیم دارند! البته بلیط هواپیمای این فرودگاه در واقع، همان بلیط بازدید از این نمایشگاه است! این فرودگاه اگرچه فرودگاهی کوچک است، اما بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این فرودگاه جالب بزنیم.

با بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا آشنا شویم

فرودگاه مینیاتوری نافینگن

فرودگاه نافینگن (Knuffingen Airport) در مجموعه سرزمین عجایب مینیاتوری هامبورگ قرار گرفته است و در چند سال اخیر به یکی از جاذبه های اصلی شهر هامبورگ تبدیل شده است. این مدل فرودگاهی، بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری جهان به شمار می رود و بر اساس مدل فرودگاه هامبورگ ساخته شده است. در این فرودگاه مینیاتوری تمام جزئیات و ریزه کاری های یک فرودگاه واقعی رعایت شده و به همین علت، ساخت آن بیش از 6 سال طول کشیده است. فرودگاه مینیاتوری نافینگن برای اولین بار در سال 2011 بازگشایی شد و امروزه به یکی از جاذبه های محبوب هامبورگ آلمان تبدیل شده است.

تجهیزات فرودگاه

در این فرودگاه بیش از 40 فروند هواپیمای مینیاتوری وجود دارد که متعلق به ایرلاین های مختلف است؛ جالب اینکه این هواپیماها مثل یک فرودگاه واقعی پرواز می نمایند و در باند فرودگاه فرود می آیند! بعلاوه اتومبیل ها، یدک کش ها و سایر وسایل نقلیه ای که در یک فرودگاه واقعی وجود دارد در این فرودگاه نیز دیده می گردد: بیش از 90 وسیله نقلیه در محوطه فرودگاه وجود دارند که به طور اتوماتیک حرکت می نمایند. در ویدئویی که در انتهای این پست برای شما آماده کردیم می توانید ببینید که ساز و کار این فرودگاه دقیقا مثل یک فرودگاه واقعی است! اگر همچنان فکر می کنید که این فرودگاه مینیاتوری یک ماکت اسباب بازی کوچک است باید به عرضتان برسانیم که علاوه بر 40 فروند هواپیما، این فرودگاه دارای 40000 لامپ، 15000 آدم کوچولو، 500 ماشین، 10000 درخت، 50 قطار، 1000 واگن، 100 تابلو و 300 ساختمان است!!! فرودگاه مینیاتوری در مساحتی حدودا 6400 متر مربع احداث شده است. ساخت این فرودگاه بیش از 6 سال طول کشیده، 150000 ساعت روی ساخت جزئیات کار شده و هزینه ای بالغ بر 4.8 میلیون دلار صرف تکمیل و تجهیز این فرودگاه شده است.

ایرلاین های فعال در این فرودگاه!

بله، این فرودگاه مینیاتوری کاملا شبیه یک فرودگاه واقعی است؛ پس جای تعجب نیست که ساز و کارش نیز مثل فرودگاه های بین المللی باشد. در این فرودگاه هواپیماهایی از شرکت های هواپیمایی مختلف وجود دارند و هر ازگاهی به مقاصد خیالی پرواز می نمایند و دوباره در این فرودگاه به زمین می نشینند. طبق آمار وبسایت این مجموعه، بعضی از هواپیماهای موجود در این فرودگاه عبارتند از:

هواپیمایی لوفت هانزا: ایرباس ای 319-100، ایرباس ای 321، بوئینگ 737-300، بوئینگ 747-400، ایرباس ای 340-600، ایرباس ای 380-800

هواپیمایی ایرفرانس: بوئینگ 777-300 ای آر

تای ایرویز: ایرباس ای 380-800

کی ال ام (KLM): بوئینگ 777-300 ای آر

هواپیمایی امارات: بوئینگ 777-200 ای آر و بوئینگ 777 اف

ترکیش ایرلاین: بوئینگ 737-800WL

سوئیس ایر: ایرباس ای 321

فرودگاه 24 ساعته فعال است!

هواپیماهای ذکر شده تنها گوشه ای از هواپیماهایی هستند که در این فرودگاه مینیاتوری فعالیت می نمایند. فرودگاه نافینگن در زمره فرودگاه بین المللی و معتبر جهان قرار گرفته است، تنها با این تفاوت که کمی (فقط کمی) مقدار اش کوچک تر از فرودگاه های دیگر است! بازدید از این فرودگاه مثل حضور در سرزمین آدم کوچولوهاست: هواپیماها برای تیک آف و پرواز آماده می شوند و یدک کش های کوچک، اتوبوس های کوچک، مهندسین پرواز کوچک و خلبان های کوچک! مقدمات پرواز را آماده می نمایند. یکی از نکات قالب توجه در خصوص این فرودگاه مینیاتوری این است که فرودگاه به طور شبانه روزی فعالیت می نماید و در طول شب نیز پروازهایی را به مقاصد ناکجاآباد انجام می دهد! البته از آنجا که این فرودگاه کمی با فرودگاه های دیگر فرق دارد، روز و شبش هم کمی فرق دارد. در این فرودگاه مینیاتوری هر چند دقیقه یک بار شب می گردد! فرودگاه تاریک می گردد و بعد، تمام 40000 لامپ و چراغ این فرودگاه روشن می شوند. تماشای فعالیت و حرکت هواپیماهای مینیاتوری در شب نیز تجربه ای تماشای و تماشایی است.

امکانات فرودگاه مینیاتوری

این فرودگاه بسیار مدرن و مجهز است و امکانات و تسهیلات رفاهی کاملی برای مسافران خیالی خود فراهم نموده است! در مقابل ساختمان ترمینال محوطه پارکینگ وجود دارد و اتومبیل های پارک شده بسیاری را می توانید در این پارکینگ مشاهده کنید. همینطور یک ایستگاه قطار در نزدیکی فرودگاه وجود دارد که قطاری مینیاتوری در فواصل زمانی منظم در آن حرکت می نماید و مسافران را به مقصد می رساند! برج مراقبت و محوطه ای برای سوار و پیاده شدن مسافران نیز از جمله امکانات این فرودگاه مینیاتوری است. قسمتی نیز برای تعمیر هواپیماها وجود دارد و هواپیماهایی که دچار نقص فنی شده باشند برای تعمیر به این قسمت برده می شوند. در گوشه ای از فرودگاه تابلوی پروازهای فرودگاه نافینگن قرار گرفته است و ظاهرا روزانه 180 پرواز ورودی و خروجی در این فرودگاه انجام می گردد! این تابلو هم کاملا شبیه تابلو پرواز فرودگاه های واقعی است و اطلاعات پرواز، زمان پرواز، مبدا و مقصد با جزئیات نمایش داده می گردد. مسافر کوچولوهایی که بلیط هواپیما رزرو نموده اند با مشاهده این تابلو می توانند سوار هواپیمایشان شوند! با تماشای ویدئوی زیر می توانید بهتر با این فرودگاه مینیاتوری آشنا شوید.

قسمت های مختلف سرزمین عجایب مینیاتوری

همان طور که اشاره کردیم فرودگاه مینیاتوری نافینگن در سرزمین عجایب مینیاتوری شهر هامبورگ آلمان قرار گرفته است. در این مجموعه قسمت های مختلفی به صورت مینیاتوری و ماکت ساخته شده اند. علاوه بر فرودگاه مینیاتوری، می توانید از شهرهای مینیاتوری جهان نیز بازدید کنید. این شهرها نیز کاملا دقیق و با جزئیات فراوان ساخته شده اند و با تماشا آن ها انگار که واقعا به آن شهر سفر نموده اید. ایتالیا، سوئیس، آمریکا، اسکاندیناوی، هامبورگ، اتریش و آلپ از جمله شهرهای مینیاتوری در این نمایشگاه هستند.

منبع: miniatur-wunderland.com

منبع: الی گشت

به "با بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بزرگ ترین فرودگاه مینیاتوری دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید