آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیس بوک دچار افول می گردد؟

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، تیک تاک، پاندمی و هزینه های دیتای موبایل در هند همگی باعث شدند استفاده از فیس بوک در سه ماهه گذشته افت کم سابقه ای پیدا کند اما سوال بزرگ این است که آیا اینستاگرام هم به این شرایط دچار می گردد؟

آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیس بوک دچار افول می گردد؟

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، شرکت اینسایدر اینتلیجنس انتظار ندارد اینستاگرام در سه سال آینده کاربرانش را از دست دهد. اما برآوردهای نوامبر این شرکت نشان داد رشد کاربران ماهانه اینستاگرام در مقایسه با 16.5 درصد در سال 2020، سال جاری به 5.8 درصد و تا سال 2025 به 3.1 درصد کاهش پیدا می نماید.

اینستاگرام که در سال 2012 از سوی مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، مسکنی برای کندی رشد فیس بوک دیده می گردد و عایدی تبلیغات در اینستاگرام اهمیت فزاینده ای برای مِتا پیدا نموده است. این شرکت از این عایدی برای ایجاد کسب و کار تازه فروش هدستهای واقعیت افزوده و فناوریهای مرتبط با متاورس استفاده می نماید. کاهش کاربران اینستاگرام و ناتوانی برای افزایش قیمت تبلیغات، بلندپروازیهای مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا را متوقف خواهد نمود.

در سه ماهه چهارم سال 2021، افراد کمتری فیس بوک خود را هر روز در مقایسه با مدت مشابه سال 2020 چک کردند. این یکی از نشانه های نگران کننده متعدد به همراه سود پایینتر از برآورد تحلیلگران و دورنمای عایدی ناامیدکننده است که باعث سقوط بیش از 26 درصدی ارزش سهام مِتا در پنج شنبه گذشته شد.

دیو وهنر، مدیر اقتصادی مِتا به تحلیلگران اقتصادی گفت: بخشی از دلیل کاهش استفاده از اپلیکیشن و وب سایت فیس بوک، قرنطینه های کرونایی کمتر بود که تا پیش از این باعث افزایش فعالیت آنلاین شده بودند. وی افزایش هزینه های اینترنت برای مصرف کنندگان در هند و افزایش علاقه به تیک تاک را هم تاثیرگذار دانست.

مِتا معمولا جزییات استفاده از اینستاگرام را به تنهایی منتشر نمی نماید اما تحلیلگران می گویند تیک تاک به رشد اینستاگرام هم لطمه زده است.

فیس بوک و تا حدودی اینستاگرام پیش از این به چالشهایی نظیر فاجعه های حریم خصوصی دیتا، تفحص در مورد سلامت روانی کاربران و رقابت از سوی اسنپ چت، توییتر و بسیاری از رقیبان دیگر در طی سالهای گذشته فائق آمده بودند. در واقع اینستاگرام میلیاردها دلار در قابلیتهای مربوط به ویدیو مانند سرویس ریلز (Reels) که مشابه تیک تاک است، سرمایه گذاری نموده است. زاکربرگ هفته پیش به تحلیلگران خاطرنشان کرد ریلز سریعترین رشد را در میان فورمتهای محتوا داشته و بزرگترین سهم را در رشد تعامل در اینستاگرام داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می گویند ریلز می تواند عایدیزایی بیشتری نسبت به تبلیغات در تصاویر و پستهای متنی داشته باشد با این حال ریلز هنوز به حد کافی محبوبیت نیافته تا فروش تبلیغات را جذب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیس بوک دچار افول می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیس بوک دچار افول می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید