هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، هزینه سفر به جزیره هرمز با توجه به تنوع وسایل نقلیه برای دستیابی به این منطقه، طیف گسترده ای را در بر می گیرد.

هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟

جزیره هرمز که به فاصله 8 کیلومتری از بندرعباس واقع شده است، دارای جاذبه های طبیعی و زمین شناسی بسیار زیادی است. این جزیره، به علت داشتن کانی ها و سنگ های زیبا، به عنوان بهشت زمین شناسان و موزه زمین شناسی شناخته می گردد. اگر شما قصد سفر به هرمز و بازدید از طبیعت بکر این جزیره را دارید، ضروری است بدانید که عمده هزینه سفر به این جاذبه، به علت محدود بودن تعداد هتل و رستوران و رایگان بودن بازدید از دیدنی های منطقه، صرف استفاده از وسایل حمل و نقل برای دستیابی به جزیره خواهد بود.اگر هم تمایل دارید سفری بدون دردسر و برنامه ریزی شده داشته باشید می توانید به صفحه تور بندر عباس رجوع کنید و از میان تورهای متنوع، سفری به این جزیره زیبا داشته باشید.

هزینه سفر به جزیره هرمز

از تهران تا جزیره هرمز در حدود 1300 کیلومتر راه است، که بخشی از آن از آب های تنگه هرمز می گذرد. به این ترتیب، شما برای رسیدن به جزیره هرمز، می توانید از طریق اتوبوس، قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید و سپس، با شناورهای مسافربری خود را به جزیره هرمز برسانید.

هزینه بلیط اتوبوس از تهران به بندرعباس از 60 هزار تومان تا 110 هزار تومان متغیر است. در صورتی که بلیط خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید، می توانید از تخفیف های ویژه این بخش بهره مند شوید.

اگر قصد داشته باشید تا این راستا را از طریق قطار طی کنید، سفر شما در حدود 19 ساعت به طول می انجامد و هزینه بلیط آن نیز از 80 هزار تومان تا 140 هزار تومان متغیر است.

شما بعلاوه می توانید برای سفر از تهران به بندرعباس، از هواپیما بهره ببرید. هزینه بلیط هواپیما در این راستا از 240 هزار تومان تا 590 هزار تومان متغیر است؛ که با خرید بلیط چارتر، می توانید در هزینه های این بخش صرفه جویی کنید.

در سرانجام، برای سفر از بندرعباس به جزیره هرمز، می توانید با خرید بلیط شناور مسافربری به نرخ 10 هزار تومان به ازای هر نفر، به این جزیره دسترسی پیدا کنید. گفتنی است که بلیط این شناورها، به صورت اینترنتی نیز قابل خریداری هستند.

میانه هزینه اقامت در جزیره هرمز

برای اقامت در جزیره هرمز، شما می توانید از تنها هتل این جزیره با نرخ 160 هزار تومان به ازای یک اتاق دو تخته برای هر شب، بهره ببرید. علاوه بر آن، هاستل های مختلف و بومی نیز در این جزیره، پذیرای مسافران خواهند بود.

میانه هزینه خورد و خوراک در جزیره هرمز

شما برای صرف غذا در جزیره هرمز، می توانید به رستوران های سنتی و کافه های این شهر مراجعه کنید. هزینه هر وعده غذا در این جزیره از 10 هزار تومان تا 30 هزار تومان متغیر است؛ که این هزینه با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در جزیره هرمز

برای حمل و نقل در جزیره هرمز، شما می توانید از سه چرخه، موتور و ماشین جهت رفت و آمد بین منطقه ها مختلف بهره ببرید. برای این بخش به شما پیشنهاد می کنیم تا از 10 هزار تومان تا 20 هزار تومان را به ازای رفت و آمد هر نفر در روز، در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از دیدنی های جزیره هرمز

جزیره هرمز دارای دیدنی های طبیعی بسیار زیبایی است که بازدید از بیشتر آن ها رایگان است، اما شما می توانید بودجه ای به اندازه 10 هزار تومان به ازای هر نفر را، برای این بخش در نظر بگیرید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در جزیره هرمز

اگر شما قصد داشته باشید تا سفری یک روزه به جزیره هرمز داشته باشید، هزینه های شما در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن در حدود 600 هزار تومان (در صورت استفاده از اتوبوس جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) و در گران ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون و 400 هزار تومان (در صورت استفاده از هواپیما جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) خواهد بود.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در جزیره هرمز

با توجه به نرخ های ارائه شده در مقاله، سفر به صرفه و مقرون به صرفه قیمت سه روزه به جزیره هرمز در حدود یک میلیون و 100 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هزینه های همین سفر در صورت استفاده از امکانات بیشتر، تا حدود 2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / jabama.com / airplaneticket.ir / samtik.com / pws0.rai.ir / payaneh.ir / google.com / hamdticket.ir

به "هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید