کوشش هکرهای روس و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا!

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، مایکروسافت در گزارشی خاطرنشان کرد که هکرها در روسیه و کره شمالی هفت شرکت برجسته که در زمینه ساخت واکسن کووید 19 و تحقیقات درمانی فعالیت می نمایند را هدف گرفته اند.

کوشش هکرهای روس و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا!

به گزارش وبلاگ عینک پرادا به نقل از ایسنا، مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام نمود که حملات سایبری در ماه های اخیر صورت گرفته و شرکت های داروسازی عظیم و محققان واکسن در آمریکا، کانادا، فرانسه، هند و کره جنوبی را هدف گرفته است. طبق این گزارش عمده این حملات دفع شده اند اما مایکروسافت به شرکت ها یا محققانی که هدف قرار گرفته اند، اشاره ای نکرد.

گزارش مایکروسافت جدیدترین اطلاعات درباره کوشش هکرها برای سرقت اطلاعات مربوط به کوشش های پزشکی برای مبارزه با همه گیری ویروس کروناست. آمریکا سال جاری چین و روسیه را متهم کرد کوشش می نمایند تحقیقات در زمینه کووید 19 را به سرقت ببرند. در مواردی که مایکروسافت شرح داده، هکرهای کره شمالی ایمیل های فیشینگی ارسال می نمایند که وانمود می نمایند از سوی سازمان جهانی بهداشت ارسال شده اند در حالی که هکرهای روسی کوشش نموده اند با استفاده از هزاران یا میلیون ها کوشش سریع، وارد اکانت افراد شوند.

مایکروسافت اعلام نمود ما به همه سازمان هایی که هدف حمله قرار گرفتند، اطلاع دادیم و جایی که حملات موفقیت آمیز بود، به یاری شتافتیم.

در این بین، شرکت بایو ان تک که با همکاری شرکت فایزر در حال ساخت یک واکسن کووید 19 است، در واکنش به یک گزارش اعلام نمود سیستم های آی تی یا سرورهای این شرکت هدف هیچ حمله باج افزاری قرار نگرفته اند. بیزنس اینسایدر به نقل از منابع مطلع گزارش نموده بود سرورهای بایو ان تک در سپتامبر هدف حمله سایبری قرار گرفته و بخشهایی از سرورهایش توسط باج افزار ریوک رمزنگاری شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت آلمانی و همکاری آمریکایی اش هفته گذشته اعلام نمودند یافته های مقدماتی یک آزمایش گسترده نشان داده که واکسن آنها بیش از 90 درصد در مقابله با عوارض کووید 19 موثر بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کوشش هکرهای روس و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هکرهای روس و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید