از باکو چه سوغاتی ای بخریم؟

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، سوغاتی باکو

یکی از برترین بخش های سفر به هر جایی، خرید چیزی به رسم یادگار و سوغاتی برای عزیزانمان و یا حتی خودمان است، این موضوع شاید یکی از برترین عادت های ایرانی ها باشد که از گذشته های دور تا حالا در بین ما وجود دارد. باکو مرکز کشور آذربایجان به علت حسن های زیادی که دارد، از مقاصد پر هوادار در بین ایرانی ها هم محسوب می گردد. به همین علت در این نوشتار می خواهیم شما را با سوغاتی باکو آشنا کنیم. همراه خبرنگاران باشید:

از باکو چه سوغاتی ای بخریم؟

استکان های شیشه ای (Armudu Glass)

شاید بتوان برترین و مرسوم ترین سوغاتی باکو را استکان های شیشه ای (Armudu Glass) دانست که بخش مهمی از فرهنگ آذربایجان را تشکیل می دهند. اگر خواستید این استکان های زیبا را در باکو به عنوان سوغاتی باکو بخرید، فرم گلابی شکل آن ویژگی متمایز کننده آن از بقیه استکان ها است. قیمت این استکان ها از 5 مانات (واحد پول آذربایجان) آغاز می گردد و در مواردی به 150 مانات هم می رسد که بستگی به جنس استکان دارد (شیشه ای، چینی و یا نقره ای).

اگر در پی خرید مقرون به صرفه استکان های زیبای آرمودو در شهر باکو هستید باید به قسمت قدیمی شهر بروید.

فرش

یکی دیگر از سوغاتی های باکو، فرش است که می توانید آن را در مغازه های خاصی که در سرتاسر شهر پراکنده شده اند، بخرید. مرغوب ترین و قدیمی ترین برند فرش آذربایجان، Azerkhalcha نام دارد که از سال 1928 میلادی تا حالا در حال فراوری شدن است.

نقاشی رنگ روغن (OIL PAINTINGS)

در ادامه این لیست مجذوب کننده از سوغاتی باکو، سراغ سوغاتی بعدی این شهر که نقاشی های رنگ روغن هستند می رویم. مشهورترین هنرمند نقاش آذربایجانی، Sabir Copuroglu نام دارد که برای کشیدن نقاشی نه از قلمو بلکه فقط از انگشتان خود استفاده می نماید و آثاری که خلق می نماید، واقعا خارق العاده هستند. خرید یکی از این نقاشی ها می تواند یک هدیه بسیار ارزشمند و خاص به کسی که برایتان مهم است، باشد.

کلاه و روسری

یکی از برترین سوغاتی های باکو که می توانید به عنوان صنایع دستی بخرید، روسری های ابریشمی بسیار زیبایی است که روی آنها نقش و نگارهایی جالب و منحصر بفرد وجود دارد. به این روسری ها، kelagayi می گویند. نقش بیشتر این روسری ها، بوته است که نمادی از آتش (محافظت در برابر ارواح شیطانی) محسوب می گردد.

ظرف های سفالی

یکی دیگر از انواع رایج صنایع دستی در آذربایجان، ظرف های سفالی هستند. بشقاب، کاسه و دسته های انار که از نمادهای اذربایجان است، از انواع این ظروف اند.

تخته نرد

یکی دیگر از وسایلی که می توانید به عنوان سوغاتی باکو هدیه دهید، تخته نرد است. شاید تعجب کردید اما بد نیست بدانید تخته نرد یکی از سوغاتی های محبوب باکو محسوب می گردد، تخته نرد فقط جنبه بازی و تفریح ندارد بلکه اگر آن رادر باکو بخرید، به علت شکل چوبی و دست ساز زیبایی که دارد، می توانید آن را به عنوان یک کادوی هنری، هدیه بدهید. روی تخته نردهای این شهر، تصاویر آذربایجان نقش بسته است.

منبع: الی گشت

به "از باکو چه سوغاتی ای بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از باکو چه سوغاتی ای بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید