احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی

به گزارش وبلاگ عینک پرادا، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های فعلی دانشگاه، کوشش در جهت احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی است.

احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ عینک پرادا، حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشستی با علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، در مورد راه اندازی و احیای مجدد مؤسسه آموزش علمی کاربردی این سازمان به گفتگو پرداختند.

حسین بلندی ضمن اشاره به سوابق درخشان این دانشگاه در سال های گذشته در جذب و توسعه مراکز علمی کاربردی براساس احتیاج دستگاه های اجرایی کشور گفت: هم اکنون معضل اصلی کشور بحث مهارت آموزی و اشتغال است.

وی توضیح داد: متأسفانه براساس مصوبه شورایعالی اداری در سال 96 با تصمیماتی عجولانه و غیرمنطقی، مراکز دولتی مفیدی چون صنعت آب و برق، جهاد کشاورزی، بهزیستی، گردشگری و … تعطیل شدند که این امر، غیرمنطقی و کاملاً غیراصولی انجام شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهمیت احیای مراکز آموزش علمی کاربردی دولتی توضیح داد: یکی از مهم ترین برنامه های فعلی دانشگاه، کوشش در جهت احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی است. وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و هم اکنون سازمان بهزیستی کشور، متقاضی فعالیت دوباره هستند که این موضوع بسیار مهم است.

بلندی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی 40 درصد دروس تئوری و 60 درصد عملی می باشد بدیهی است که دانش آموخته این دانشگاه مهارت لازم را جهت اشتغال فرا می گیرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود درخصوص مبحث اشتغال و بازار کار در کشور اضافه کرد: ما می توانیم درصد قابل توجهی از احتیاجهای کشور پیرامون ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل مورد احتیاج دولت را به راحتی رفع کنیم. برای رفع ساختن این احتیاج مهم و ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی احتیاج به بازوان فعال و اجرایی دارد که شما به عنوان سازمان بهزیستی می توانید در این بخش به ما یاری کنید. خوب است بدانید که هم اکنون 42 درصد بیکاران کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی در ادامه گفت: در آغاز کار سعی کردیم با عقد تفاهم نامه با معاونت امور زنان ریاست جمهوری و مذاکره با مرکز فضای مجازی کشور بتوانیم احتیاجهای مهارتی آنان را رفع کنیم. دکتر بلندی توضیح داد: یکی از مهم ترین مراکزی که مسائل خاص داشته و باید به آن توجه ویژه گردد، سازمان بهزیستی است. دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند تمامی احتیاجهای سازمان بهزیستی به آموزش های مهارتی تخصصی را رفع نماید به همین منظور ما مصمم هستیم در صورت تقاضای سازمان بهزیستی، مؤسسه آموزش علمی کاربردی بهزیستی را مجدداً راه اندازی نموده و از مهرماه سال آینده امکان پذیرش دانشجو برای رشته های مورد احتیاج شما را فراهم نمائیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: راه اندازی مؤسسه آموزش علمی کاربردی بهزیستی برای ما بسیار مهم است. هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در حال راه اندازی مجدد مؤسسه آموزش علمی کاربردی خود هستند.

وی توضیح داد: ما در حال طراحی 100 برنامه درسی تازه هستیم تا بتوانیم آنها در پذیرش مهرماه 1401 را ارائه دهیم.

بلندی در پایان گفت: باتوجه به فعالیت 571 مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور، با فعال شدن مجدد 37 مرکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت سازمان بهزیستی، می توانیم گام های بسیار مؤثری در توسعه آموزش های مهارتی در سطح کشور برداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای مؤسسات و مراکز علمی کاربردی منحل شده دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید